אין כמו איכות השירות. לפעמים שווה לשלם עוד כמה שקלים (או דולרים או יורו) כדי להבטיח שירות מקצועי ששם את הלקוח בראש סדר העדיפויות. אז למה בכל זאת אנו נתקלים לעיתים בשירות לקוי בחברות השכרת רכב בישראל? האם כדאי שכל אותן חברות השכרת רכב בישראל ילמדו מהניסיון שלנו בחו"ל? ברוב המקרים יש לנו ממה ללמוד מהם, לא בכל המקרים.
כשאתה מגיע למשרדה של חברת השכרה בחו"ל, מקדם אותך חיוך גדול. הנימוס האירופאי לעיתים אפילו מוגזם מדיי. מצד שני, קשה לך ליצור קשר אישי עם הפקידה, הכל סינתטי משהו. גם החיוך. במקרה הזה אני מעדיף ברוב המקרים את החספוס הישראלי של הפקידות בחברות השכרת רכב בישראל, אלא אם כן חוסר השירותיות כבר גובל בחוסר סבלנות ובגסות רוח.
אז מה היה לנו: כמה פעמים קיבלתם בחברות השכרת רכב בישראל רכב שכור שהמאפרה שלו מלאה באפר ובדלי סיגריות? או שרצפתו מכוסה בחלקה בניירות טואלט משומשים? לי זה קרה יותר מפעם אחת, וזה הוציא אותי מדעתי. בחו"ל אתה מקבל תמיד רכב נקי ומצוחצח, לפעמים אפילו עם כיסוי חד פעמי על כסא הנהג...
אגב, מנהג מבורך בחברות השכרת רכב בישראל – ברוב המקרים ילווה אותך עובד החברה כדי להראות לך את הרכב. כאן בארץ, זו בעיה קטנה מאד כיוון שמדובר בחניונים קטנים עם מספר מועט של רכבים. בחו"ל, במיוחד אם אתה שוכר רכב בשדה התעופה, אתה מקבל את מסמכי הרכב והמפתח, ונשלח עם הסבר כללי באיזה חניון תוכל למצוא את המכונית המיועדת לך. כשאתה מגיע סוף סוף לחניון הנכון – ויש חניונים רבים כאלה, חניון לכל חברת השכרה, אתה עומד מול מאות מכוניות המסודרות בטורים ובשורות, ואין אף עובד לרפואה שנמצא שם כדי לקדם את פניך, להסביר לך את להפעיל את הווישרים, להרים את מעצור היד, לפתוח את תא המטען, או להתקין את ה-GPS (שאינו מותקן דרך קבע ברכב, ואתה מזמין ולוקח אותו משרד של חברת ההשכרה). והיה כי תיתקל בבעיה כלשהיא, ותשוטט בעצבנות לאורך ולרוחב מגרשי החנייה עד שתמצא את אחד מעובדי החברה – תקבל הסבר בחיוך גדול. כשהם רוצים הם יודעים לתת שירות. אבל כשאין עובד אחד כזה, אתה חסר אונים, ונאלץ להיעזר באנשים אחרים שהגיעו בדיוק באותו זמן כדי להוציא את הרכב השכור שלהם מהחניון. אגב, סביר להניח, שתיתקל בדיוק אז בתייר ישראלי שגם הוא לא מכיר את אופן העברת ההילוכים בגיר הידני.....
אתה בדרך לצאת מהחניון הענקי. איך מנווטים מפה אל הכביש המעגלי שיוציא אותך מאיזור שדה התעופה אל הדרך הראשית? שוב, ברוב המקרים לא תקבל מפת ניווט, ותיאלץ להתחיל להסתגל למשוגות ה-GPS. זכורני היטב, בעידן שטרום ה-GPS איך יצאתי מפריז בדרכי לגני ורסאיי, ונסעתי בלי להרגיש דרומה במקום צפונה, וכשיצאתי מנמל התעופה בלונדון אל הכביש המעגלי, שזו לי הפעם הראשונה אני נוהג רכב עם הגה ימני בארץ שבה נוהגים בצד שמאל, מצאתי את עצמי נוסע ממש בניגוד לכיוון התנועה. הבריטים, אגב, לא הצדיקו את המוניטין שלהם כמנומסים ומלפפונים קרי רוח – הם צפרו והוציאו לי אצבעות משולשות לרוב... בצאתך ממגרש חניה של חברות השכרת רכב בישראל סביר להניח שתדע למצוא את הדרך, אבל הנהגים שתפגוש בדרך יהיו עוד הרבה פחות ידידותיים מעמיתיהם הבריטים...
החזרת רכב יכולה להיות טראומטית. לפני שנים רבות, בעיר ליון שבצרפת, התבקשנו להשאיר לשלשל את מפתחות הרכב לתוך תיבת שירות עצמי. לעומת זאת, לפני שנה בנמל התעופה של מינכן - הרכב שהחזרנו כמעט ועבר בדיקת אולטרהסאונד עד שהואילו לשחרר אותנו בלא כל חיוב נוסף.... נראה לי שחברות השכרת רכב בישראל מצאו את שביל הזהב. מצד אחד מחייבים אותך חהגיע עד שעה מסוימת, אחרת תמצא את דלת הזכוכית נעולה, וחיוב של יום נוסף בחשבון האשראי שלך, ומצד שני לא תפגוש שלושה "רנטגנולוגים" בחלוק לבן שבודקים באיזה מצב החזרת את רכבך השכור... אז מי אמר שהכל שלילי בארץ?
אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי